Formador: Xevi Matamala
Data: dijous 7 març 2019
Horai: de 10:00h a 14:00 h
Lloc:Escola de Música Municipal d’Esplugues
Duració: 4 hores
Preu: 20€ socis i alumnes ESMUC / 40€ no socis.
Places: 30
Inscripcions a través d’aquest formulari
Descripció del curs
Durant els últims anys el llenguatge musical ha estat qüestionat, revisat i repensat. Sovint els alumnes no hi troben el sentit ni la relació amb els continguts del llenguatge i el propi instrument.
Amb els més petits les pedagogies actives com l’Orff han ajudat a trobar nous enfocaments, però què passa amb els més grans?
Des de l’escola i els instituts l’educació també ha canviat, educació per competències, implementació de projectes, aprenentatge autònom, cooperatiu, entre iguals, treball en equip, concepció del mestre com a facilitador de l’aprenentatge,… podem aprofitar-ho i portar-ho a l’escola de música?
Això és el que hem fet a l’EMM d’Olesa de Montserrat els últims 4 cursos. I amb aquesta experiència presentem aquest curs que pretén donar idees per gestionar un grup heterogeni d’alumnes partint de l’emoció, presentar propostes de treball adreçades als adolescents al voltant del llenguatge musical i presentar nous models d’organització de l’alumnat i el professorat.
Imprescindible portar l’instrument.
El formador: Xevi Matamala
Professor de percussió i coordinador de l’àrea de llenguatge musical adreçat als alumnes de secundària (12-16 anys) a l’EMM d’Olesa de Montserrat, també dirigeix la Banda Infantil del Conservatori de Manresa.
Diplomat en magisteri d’educació musical per l’UAB. Titulat superior de Jazz i Música Moderna en l’especialitat de bateria a l’ESMUC. Ha realitzat un Màster de Musicologia i educació musical a l’UAB.
Des de sempre ha combinat les seves tres passions, la interpretació, la creació i la pedagogia, ja que es complementen i serveixen per a un mateix fi: descobrir-se a si mateix a través de la música.
Amb la col·laboració de: