El món digital està suposant canvis importants en el dia a dia. La manera d’orientar-se, comunicar-se, relacionar-se o aprendre és diferent. Aquesta realitat també afecta els creadors dels diferents sectors de la cultura. Ha canviat el model de consum, la producció i monetització de les obres culturals i artístiques.
En aquest sentit, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya organitza el primer Digital 4C (Catalan, Creative, Cultural i Content) el proper 27 i 28 de febrer a l’Arts Santa Mònica de Barcelona.
A través de taules rodones i altres activitats es formarà a creadors en els nous llenguatges i noves formes de producció i de comunicació. Els temes centrals de debat són ‘Música i mobilitat / descàrrega i streaming;’ ‘Mercats i ritmes de creixement del llibre electrònic’; ‘Advertising, branded content and monetitzations en l’audiovisual’ i ‘Games as product vs. games as service’.
Amb aquesta experiència Digital 4C es vol apropar i potenciar els artistes i les empreses culturals catalanes als continguts digitals i a les seves plataformes d’explotació.